27.2.2013

Weekly walks.

Helmikuun alussa lantiolle keikkumaan nostettu askelmittari on saanut aikaan erinäisiä muutoksia arkisen aherruksen keskellä. Olen tavoitteellinen siinä mielessä, että jos sanotaan tee näin ja näin monta kertaa tämä asia niin minähän teen. Askelmittari on saanut aikaa kävelyä. Kipittelen aamuisin autotallille sen kahden minuutin sijaan 15-20 minuuttia. Olen todennut, että en vaan ole aamuihminen, vaikka olisi ihana käydä aamulla uimassa tmv. niin se vaan ei onnistu vaikka kuinka olen koettanut. Sen sijaan tämä vähän pidennetty kävely onnistuu.


Sen lisäksi, koska todella liikun autolla töihin ja takaisin niin mittari vaatii kävlyitä myös iltaisin. 10 000 askelta on huima määrä ja tunnustan ihan suoraan, että se ei todella tule täyteen joka päivä. Kolmesta viiteen kertaan viikossa olen kuitenkin saanut järjestettyä itselleni aikaa suihkia vähintään 45min. Mittari keikkuu kyllä mukana joka päivä silti, on koukuttavaa katsella askeleidensa määrää. Rutiinia siis havaittavissa ja sen takia en mittarista uskalla luopuakaan. Kävely on itselleni hyvä laji, ihan liukkaimmilla aamukävely tehtiin mittailemalla autohallia edes takas. Niin paljon pelkään liukastumista kuitenkin. Olin ennemmin se omituinen naapuri joka kiersi hallissa kehää. Nyt onneksi pääsee ulos taas ja puoli seitsemän kun tulee takaisin niin on enää hämärää, ei pimeää!


Alla siis tyypillinen asukokonaisuus jossa suihkimaan iltaisin lähdetään, pääasillisesti kaikkea muuta kuin urheilullisesti farkuthan ne ovat jalassa. Pitäisi varmaankin investoida ulkoiluhousuihin. Olen todella huono ostamaan moisia vaatteita. Paitanakin menee huppari oikein hyvin tuolla takin alla.

Minkälaisia liikkujia te olette? Olenko minä ainut joka vuosi toisensa jälkeen tunnun taistelevan liikunnan kanssa? Olenko ainut joka ei niin välitä siitä millaiset urheiluvälineet kävellessä ovat kunhan pääsee eteenpäin?

Hyvää keskiviikkoa, tänään on ropea joten reippailu pitääkin tehdä aamutuimaan ja sitten ihan pieni lenkki illalla vielä!

Takki/Coat: Stockmann
Housut/Trousers: H&M
Kengät/Shoes: Pertti Pahlmroot
Pipo/Beanie: Gina Tricot
Hanskat/Gloves: Mango
Huivi/Scarf: H&M
Kameralaukku/Camerabag: Test try

I have been trying to do even a little exercise. For me the best way to do that is by walking. So before getting to a car in the morning I walk around 15min and three to five times a week I walk 45min. It's not much, but it's a huge thing for me! Since not doing a thing for years I've been trying to do something in the past year or so. So I try and it's not that dark after work anymore (I get out of office at five).

So here are some photos on my Mondays walk. Yes, it's still winter in here, but it's getting better.

Hope you are all well!


22 kommenttia:

  1. Et todellakaan ole ainut liikunnan kanssa taisteleva. Voin sanoa inhoavani liikuntaa ja en sitä oikein omassa arjessani näe edes hyötyliikunnan lisäksi...mikä sinällään on sääli. Jossakin vaiheessa ajattelin jättää liikunta-ajatukset taka-alalle ja elää elämääni ilman pakkoa. No joo, sehän se helpoin tie on!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä tein monta vuotta en mitään. Sen on myös huomannut, kunto on heikko ja aamukävelyn jälkeen tunnustan kyllä aidosti olevani uupunut töihin päästessäni. Kyllä se tästä vielä voitoksi kääntyy, pakko uskoa näin :) Kävelyä kummoisempaa en edes unelmoi tekeväni vielä.

      Poista
  2. Minä nousen kolmena aamuna viikossa 4.45 ja käyn Elixiassa kuntosalilla. Kerran viikossa tapaan siellä aamuisin Persona Trainerin.. tarkoitus olisi jonain päivänä huomata olevansa kondiksessa... Saatan sitten vielä noiden lisäksi käydä pari kertaa viikossa joko vesijuoksemassa tai jotain.. Ihanaa keskiviikkoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huu! Minä olen niin aamuäreä, että tuohon aikaan nouseminen kuulostaa kerrassaan mahdottomalta! Hattua nostan tuollaiselle ahkeruudelle! Hyvää keskiviikkoa!

      Poista
  3. Sinun liikkumisesi kuulostaa ihan järkevältä. Pääasia että liikut, ihan sama onko päällä farkut vai juoksuhousut. Minulla ei ole minkäänlaisia sporttivaatteita, liikkuminen tapahtuu pääasiassa kävellen. Jatka ihmeessä samaan malliin! Huomaat varmasti kun ilma lämpenee että yhtäkkiä tekee mieli liikkua enemmänkin kun olet nyt talvellakin noin reipas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On tunnustettava, että ajoittain koen oloni kaikkea muuta kuin urheilulliseksi suihkiessani farkuissa menemään. Toisaalta niiden alle mahtuu sukkikset, jotka ainakin toistaiseksi ovat olleet tarpeelliset. Toivottavasti tämä pysyy tapana, vaikka uuvahdankin kovin nopeasti vielä lenkkien jälkeen niin selvää pirteyttä on pääkopassa havaittavissa :)

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Thank you Maddi! Trying to make best of this loooong winter ;)

      Poista
  5. Raahaudun jumppaan noin 2-3 kertaa viikossa, sanon raahaudun koska välillä se tosiaan maistuu puulta... mutta olen jo sen ikäinen että jos meinaa liikkua ja olla kunnossa myöhemminkin niin nyt sitä on myös liikuttava.. Ulkoilen koiran kanssa, vaikka se onkin nykyyään sellaista löntystelyä koska koira on jo niin vanha, mutta tuleehan vähän raitista ilmaa.. Asu minkä laitan ulos päälle ei todellakaan ole mainitsemisen arvoinen.. :D Ei todellakaan muodin huipulta se asu...
    Tämän viikon jumpat jää väliin koska olen hieman flunssainen..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei tuo käveleminenkään mitään herkkua aina ole, joten uskon jumpista kyllä saman. Koetan saada itselleni sinnikkäästi edes kävelyistä rutiinia, kun vaikka vielä keho antaa paljon anteeksi, niin ei niin paljon kun aikaisemmin.

      Flunssassa ei kuulukaan jumpata, minut on ainakin peloteltu sydänlihaksen tulehduksella ja muulla lepäämään kunnolla eikä liikkumaan flunssan aikana :)

      Poista
  6. 3 kertaa viikossa salilla, 2-3 kertaa jotain raskaampaa aerobista, näin talvella lähinnä hiihto/spinning, heti sulien teiden aikaan alkaa taas juoksut(en jaksasis millään odottaa). en liukastumisen/virheasentojen (lähinnä pelkään hartioiden jännityksen puolesta ja alaselän kipeytymisen) pelossa uskalla talvella juosta. tähän päälle koiran ulkoilutukset ja liikkuminen pyörällä töihin ja muksut hoitoon. näillä keinoin väistin kaamosmasennuksen, joka oli tosi paha edellis vuonna. näin myös jaksan arjen paremmin, pysyn paremmalla tuulella, sairastan vähemmän ja yksinkertaisesti nautin elämästä enemmän. jos aika riittäisi, niin lisäisin tuohon vielä ratsastuksen. liikun koska se on minulle elinehto. itse liikun lähinnä urheiluvaatteissa (how sad is that??) koska arkiliikuntaa on niin tuhottomasti, ettei viitsi saappaissa ja hameissa suihkia pyörällä.. :) kiitos blogista, olen jo pidempään lueskellu ja ihastellut vaatteita!! Leena

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tunsin oloni juuri äärettömän laiskaksi :D Ihailtava määrä liikuntaa yhteen viikkoon. Täytyy toivoa, että itselläkin muodostuu rutiiniksi, edes kävelyt. Jos ensi talvi olisi helpompi, Kotinörtti sanoo, että toimin aurinkoenergialla.

      Eikä liikkuminen urheiluvaatteissa ole ollenkaan surullista tai muutenkaan, ihan normaaliahan se on :D Minä mennä viipotan noissa koska urheiluvaatteiden (edes niiden housujen) ostaminenhan tarkoittaisi, että minä olen alkanut urheilemaan ;)

      Ihanaa, että blogista löytyy kivaa katsottavaa ja luettavaa! <3

      Poista
  7. Koirien kanssa pari kolme lenkkiä päivittäin ja sen lisäksi koitan käydä terveysliikunnan ohjatuissa jutuissa 2-4 kertaa ja kerrana punttisalilla. Kyllähän se tökkii välillä kovastikin, mutta on kyllä mukavaakin. Nyt olen innostunut vesijuoksusta ja -jumpasta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uiminen olisi kivaa, olen vaan niin pirulaisen kranttu uimisestani. Toisaalta meidän lähihalli on yleensä ihan aina (paitsi silloin aamulla kuudelta) ihan tukossa ihmisiä. Pitäisi vaan mennä sekaan :)

      Poista
  8. Meillä on vissiin ihan päinvastaiset garderobit. Itselläni sieltä ei löydy juuri mitään millä voisi mennä ihmisten ilmoille. Tuntuu olevan pelkkiä verkkareita, tuulihousuja, sadeasuja, jumppavaatteita sun muuta. Ahdistun jos täytyy laittaa farkut jalkaan :).
    Liikun paljon, mutta välillä vois tietty liikkua vähän ihmismäisemmilläkin varusteilla niinkuin sulla aina näissä kuvissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keskimäärin siis hyvä garderoobi :D Ehkä se olisi minunkin aika myöntää, että voisin harkita jotain urheilullisempaa, siihen saakka suihkun farkuissa. En tiedä ihmismäisistä, itsellä oli välillä hassu olo kun ei ole "kunnon vaatteita" :D

      Poista
  9. Työmatkaliikuntaa tulee arkisin puoli tuntia päivässä. Yritän viitsiä lähteä Elixiaan joka viikko, mutta.. Välillä onnistuu, välillä ei. Kunhan liukkaat taas vähenevät, käyn myös iltaisin kävelyllä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä onneksi liukkaat ovat vähentyneet vaikka lumen päällä taaperretaankin :) Kyllä se jumppa vaan tuntuu itselle vielä kaukaiselta idealta :)

      Poista
  10. Voisiko uusista kivoista urheiluhousuista saada hieman lisämotivaatiota ja piristystä kävelyyn? :) Uskon siihen, että jokainen voi oppia tykkäämään liikunnasta, urheilulajeja on kuitenkin lähes yhtä monta kuin urheilijoitakin. Aluksi pitkän tauon jälkeen se luonnollisesti tökkii, mutta kun siitä alkaa saamaan energiaa samalla tapaa kuin aamukahvista (en kyllä juo kahvia) niin siitä tosiaankin tulee rutiini. Tsemppiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahdollista, saa nähdä josko ne saa hankittua :) Enemmän kyllä motivoi se hyvä olo. Kyllä täällä suihkitaan eteenpäin vaikka ei huvittaisikaan, keho voi paremmin :)

      Poista

Kiitoksia kommentistasi, piristävät aina päivääni!