Ruskea samettihame ja perintöhuivi


Aina pitää olla huivi!

Tämä mummini viisaus on pysynyt mukanani monta vuotta. Mummini piti paljon ruskeaa, väri jota en oikein osaa itse käyttää mutta tätä suklaanruskean sävyä olen oppinut pitämään. Toiveenani on ollut löytää polvimittainen talveen sopiva hame hetken aikaa. Olen kaivannut a-linjaista hametta, mielellään taskuilla ja jonain muuna kuin mustana. En sinällään olen ajatellut juuri ruskeaa tai samettia mutta ne tuntuivat tässä hameessa hyvältä. Tarkoitus ei ollut etsiä hametta joka menee ympäri vuoden vaan vähän paksumpi jolla voi mennä siitä kun laittaa sukkahousut siihen että niistä luopuu. Suomessa toki se aika on jotensakin pitkä.

Tämä hame tuli vastaan Zadaan puolella, mietin hyvän aikaa tätä. Pääosin siksi että en hameella oli kuitenkin vähän enemmän hintaa kuin mihin olen tottunut kirpparilla maksamaan. Toki, se oli käytännössä uuden veroisessa kunnossa vain muutaman käyttökerran jälkeen ja merkkilapussa luki GANT joten toivoa sopii että se pysyy myös hyvässä kunnossa. Taskuja on sivussa ja takana, tosin en tiedä osaanko oikein takataskuja käyttää. Kaikkineen olen tähän tyytyväinen. Oikein hyvä löytö omaan makuuni.

Sitten on merinovillaa neuleena, tämä on ollut pakkaspäivien pelastus. Huivi on niitä mummin perintöhuiveja. Sanon perintö, hinnallisesti tämä ei ole mikään kallis, mutta tunnearvoltaan tämä on korvaamaton. Muistan tämän jo mummin kaulassa kun olin lapsi, nyt kannan sitä itse. Laatikossa on muutama näitä huiveja joita valitsen ajoittain mielelläni kaulaani.

Viimeksi puhuin ostolakosta, onko se tulossa? Uskoisin että on. Aleista katson muutamaa juttua virlä jos löydän mutta muutoin aika keskittyä siihen kesäkropan rakentamiseen ja urheiluun ja ruokavalioon enemmän. Toki olen miettinyt sitäkin miten se muuttaa blogia, vaikka olenkin shoppannut kirpparilla viime aikoina niin olen kuitenkin shopannut. Niistä on saanut asukuvia hyvin aikaan ja on sekin mietityttänyt että kiinnostaako samojen kledjujen seuraaminen ketään. Vaan toisaalta, minä luen blogeja joissa käytetään samoja juttuja vähän eri tavalla niin eiköhän näille omillekin yhdistelmille lukijat löydy.

Saatan toki lakon aikana ostaa jotain jos joku hajoaa. Mutta impulssi ostoksia voisi välttää. Kuinka kauan? Paha sanoa, niin kauan kun tuntuu hyvältä. Monesti olen pitänyt lakkoa kolmesta kuukaudesta puoleen vuoteen, nyt en laita moisia rajoja vaan koetan järkeistää muuten vaan tätä ostamista. Myös kirppareilta. Koskee vaatteita, asusteita, meikkejä ja muuta kosmetiikkaa. Lapselle toki ostan tarpeeseen, mutta sekin extra shoppailu saa jäädä vähemmälle. Kotiin en oikein koskaan ole ostanut kuin tarpeeseen ja senkin vasta kun on pakko niin sen suhteen tuskin on huolta.

Saa nähdä miten käy tämän kanssa, onko teillä ostolakkoa tiedossa tammikuusta?

Upeaa perjantaita!


Huivi: Perintö // Paita: GAP // Hame: GANT (second hand) //
Laukku: Longchamp // Kengät: Partioaitta


Kommentit

  1. Huivi on ihana ja siinä on tunnearvoa. Uskon kyllä, että turha kuluttaminen on vähenemässä ja uusi sukupolvi on tässä erilainen. Jos katsoo jo ihan noita omia tyttäriä, niin aika rangat on heidän huoneet, ei turhaa kamaa. Eivät ole äitiinsä tulleet. ;)


    Ihanaa uutta vuotta Satu <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No juuri näin. Mä luulen että nuoret on tässä fiksumpia kuin mitä me ollaan . Meillä ei vielä tavaran vähyys näy, toistaiseksi ollaan vaiheessa kaikki levitetään lattialle :D

      Ihanaa uutta vuotta Tiia ❤️

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitoksia kommentistasi, piristävät aina päivääni!