Millaisia puolia kotona olo on minussa korostanut?


Ihanaa! Aikaa olla kotona!

On pakko sanoa, että vaikka rakastan pitkää vapaata kuten pääsiäinen, niin tänä vuonna kotona olo tuntuu jotenkin pakkopullalta sen kaiken kotona olemisen jälkeen mitä tässä on jo kotona oleiltu. Samalla olen kuitenkin huomannut, että jotkut tavat toimia ja olla ovat korostuneet tämän kotona olon aikana. On tiettyjä piirteitä joita huomaan itsessäni. Kyse ei ole niinkään mistään uudesta vaan kyse on jostain jonka olen tiennyt ja tiedostanut olevan olemassa, mutta jolle olen kovin vähän antanut aikaa. Nyt kun aikaa annettavaksi on enemmän niin...

... Olen alkanut siivoamaan enemmän
En voi sanoa että olen vieläkään mikän hirvittävä siivousfriikki. Aikaismemin sain kodin pidettyä ihan hyvin perusssiistinä, mutta etät olisin pessyt keittiön kaappien ovet joka ikinen viikko? En todellakaan ! Nykyisin teen sen ja monta muutakin asiaa. Varmasti nämä ovat sellaisia juttuja joita monet tekevät muutonikin mutta itselleni viikottainen keittiön ovien pesu tai vaikkapa lattioiden edes pahimpien osien pesu ei todellakaan ole ollut itsestään selvää. Ei meillä sentään lattioita pestä niin että hunekaluja nostellaan mutta ne pahimmat. Sohvakin imuroidaan päällisin puolin nykyisin kerran viikossa. Ilmeisemmin se, että kotona viettää paljon enemmän aikaa tuo esiin tämän puolen itsessäni. Pidän järjestyksestä, mutta nyt se on oikeasti alkanut nostamaan päätään enemmänkin.

... Olen alkanut tekemään enemmän ruokaa alusta alkaen
Tykkään laittaa ruokaa, olen pitänyt siitä vuosia. Jossain vaiheessa pidin ruoka blogiakin jopa. Silti se kaiken ruuhkavuosien keskellä muuttui enemmän ja enemmän siihen että teni helpoimpia mahdollisia ruokia, isompia annoksia ja sitä samaa ruokaa syötiin sitten enemmän ja enemmän. Nyt huomaan ihan etsiväni reseptejä ja haluavani kokeilla jotain uutta. Olen näitä uusia ja vanhoja reseptejä laittanut insta storyn puolelle, lähinnä inspiraatioksi jos sellaista ruuanlaittoon kaipaa.

... Olen alkanut virkkaamaan "joutessani"
Aikaisemmin virkkasin vain kun ropetin, istuminen paikoillaan vaatii minulla käsillä tekemistä ja keskityn ropeen paremmin jos teen käsillä samalla jotain. Nyt huomaan virkkaavani siinä samalla joutessaan pitkin iltaa. Että mitä? Siis minä teen ihan oikeasti käsitöitä! On siinä ollut hämmästelemistä itsellä ja kyllä sillä miehelläkin vähän siinä samalla. Eniten kuitenkin lienen itse asiasta hämmentynyt.

... Olen alkanut tekemään kukka-asetelmia
Se alkoi viattomasti tulppaanikimpuista. Sitten niitä kimppuja tuli sieltä marketista mukaan kaksi. Sitten tuli tulppaani ja joku muu mukka ja nopeasti huomasin tekeväni aseltelmia kuten näissä kuvissa olevat ihan vaan koska kyllä sitä pääsiäisen kunniaksi vähän miettiä erilaisia asetelmia. Nyt niitä on olohuoneessa, keittiössä ja ruokasalissa. Silti mietin edelleen pitäisikö eteiseenkin nostaa sellainen. En ole koskaan pitänyt itseäni minään viherpeukalona, mutta näemmä näiden leikkokukkien kanssa minäkin onnistun.

Kaikkineen olen siis kaivanut itsestäni esille sen enemmän käsillä tekevän puolen. Sen ihmisen joka tuntuu nauttivat siitä että on aikaa väkertää ja rehellisyyden nimissä en ole koskaan ajatellut olevani sellainen ihminen mitenkään suurissa määrin. Kaikkea sitä tässä itsestään oppiikin. En tosin usko, että kaikki näistä jäävät poikkeustilan jälkeen enää olemaan osa elämääni näin suuressa määrin, mutta jotain todennäköisesti jää.

Oletko sinä huomannut itsessäsi tiettyjen piirteiden korostumista?

Leppoisaa ja rentouttavaa pääsiäisen jatkoa!


Kommentit

  1. Minä taas olen alkanut leipomaan ja käymään enemmän miehen kanssa kävelyillä. Tänään sain siivottua vaatekaappini, tämäkin homma odotti tekijäänsä melkein vuoden :)
    Minä rakastan olla kotona ja jos tästä saisi edes saman verran rahaa kun nyt tienaan töistäni, niin jäisin heti kotiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta on ihana kuulla että ihmiset viihtyvät kotonaan ja löytävät tekemistä siellä myös. Leipominen kuulostaa kyllä hyvältä, ehdottomasti samoin myös kävely :)

      Poista
  2. Vähän saman suuntaista paitsi etten neulo. Nyt on pesty kaikkien sohvien ja nojatuolien päälliset, shaalit ja tyynynpäälliset, mikähän projekti seuraavaksi. ;)

    Sydämellistä pääsiäistä Satu. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi kaiken peseminen on kyllä kanssa yks urakka, meillä rullasi myös päiväpeitot ja peitot ja kaikki mahdollinen. Pesukone raukka varmaan mietti että mikä niitä vaivaa kun koko ajan pitää olla pesua rullaamassa :D

      Ihanaa uutta viikkoa Tiia!

      Poista
  3. Kauniita asetelmia ♥ Mulla on vähän samaa taipumusta ja kukkia tulee haalittua lähes joka kauppareissulta eli nykyään kerran viikossa :D Olen myös siivonnut enemmän, mutta se johtuu osittain koiranpennusta, mutta myös siitä että olen kotona enemmän ja kiinnitän kaikkeen paremmin huomiota.

    Ihanaa pääsiäistä ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maikku <3 Kukat ovat niin kauniita, mutta kerran viikossa tosiaan meillekin niitä kannetaan. Huomaan myös hanakammin leikkaavani uutta imupintaa vanhoihin, joten kukista todella otetaan kaikki irti kun niitä kerran on.

      Itsellä ainakin siivoaminen on lisääntynyt pitkälle jo senkin takia että kotona on paljon enemmän. Tulee tehtyä kun täällä kerran on.

      Ihanaa viikon jatkoa!

      Poista
  4. Kivalta kuulosti! Täälläkin on huomattu että kun aikaa on enemmän, niin on tullut vieläkin enemmän tehtyä kotihommia:) Hyvää ja aurinkoista pääsiäistä♥️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sen verran aikaa on tullut enemmän että siivouksen kun tekee lounas tauolla ja työmatka ei niele puolta tuntia suuntaansa niin jää siihen puolitoista tuntia joka päivään sitten kuitenkin lisää. Noin karkeasti laskettuna, ei se ihan noin mene, mutta on sitä aikaa enemmän kuitenkin.

      Ihanaa viikon jatkoa! <3

      Poista

Lähetä kommentti

Kiitoksia kommentistasi, piristävät aina päivääni!